Nissan Note Owners Forum banner

Diesel 1.5dci nagle brzmi jak traktor

2 reading
58K views 25 replies 8 participants last post by  Bill1945  
#1 ·
Cześć

Szukam rady, zanim zabiorę mojego Note do warsztatu.

Mam silnik Diesla 1.5dci z 2010 roku i dziś rano podczas jazdy silnik brzmiał bardzo głośno, prawie jak traktor lub ciężarówka. Zauważyłem to dopiero podczas jazdy za samochodem dostawczym i początkowo myślałem, że hałas dochodzi z niego, ale gdy samochód dostawczy skręcił z drogi, zdałem sobie sprawę, że dochodzi z mojego Note.

To jak zwykły odgłos silnika, stukanie, ale zdecydowanie jest o wiele głośniejszy. Samochód nadal dobrze ciągnie i nie ma żadnych kontrolek ostrzegawczych, ale czy można nim jeździć, dopóki nie będę mógł pojechać do warsztatu w przyszłym tygodniu?

Serwisuję samochód co roku, a pasek rozrządu był wymieniany kilka lat temu.
Hałas wydaje się znacznie cichszy, jeśli wrzucę na luz i/lub puszczę pedał przyspieszenia.

Jakieś pomysły, co to może być?

Pozdrawiam
 
#2 ·
Mało oleju? Nieszczelny wtryskiwacz? (czasami wlanie węża w paliwo to naprawi...) Dziura w rurze wydechowej? Ludzie zwykle sugerują zawór EGR, gdy coś jest nie tak z silnikiem Diesla. Witamy na forum
Image
 
#4 ·
Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi.

Miał tylko pełną wymianę oleju w styczniu, więc nie sądzę, żeby było mało oleju. Spojrzałem pod maskę i jestem pewien, że to silnik. Wydaje się, że bardziej podskakuje, ale to może być normalne.

Czy można bezpiecznie jeździć, aż dojadę do warsztatu w przyszłym tygodniu? Nie chciałbym niczego uszkodzić.

Chciałem powiedzieć, że ma przejechane około 80 000 mil.

Dzięki
 
#5 ·
Jeśli silnik podskakuje, podejrzewałbym uszkodzone mocowanie silnika lub być może wypadanie zapłonu/niepracujący cylinder.
Jeśli brakuje mu mocy i pracuje nierówno, to tłumaczyłoby wypadanie zapłonu. Nie mogę tak naprawdę powiedzieć, czy można nim bezpiecznie jeździć bez zobaczenia go, ale lepiej dmuchać na zimne. Nie chciałbym przepychać niespalonego paliwa przez układ wydechowy lub jeśli silnik nie jest prawidłowo zamocowany.
 
#8 ·
Właśnie obejrzałem kilka filmów z YouTube o czyszczeniu zaworu EGR. Jaysus....pełen sadzy, nic dziwnego, że hałasuje. Wyczyściłem wszystko i silnik działał dobrze. Zawór był zablokowany brudem i sadzą. Jeden film był lepszy od drugiego, ale to samo dotyczy. Po prostu obejrzyj to sam. Czyszczenie zaworu EGR silnika 1.5 Renault.

Jedna myśl, która została przedstawiona, była taka, że jeśli sadza jest mokra, to uszczelki olejowe w turbosprężarce są podejrzane i przepuszczają olej.

Sprawdź Euro car parts.....£148 i mogłeś dostać zniżkę.
 
#10 ·
Jesteś wielkim mięczakiem. Dodam to, zanim zaczniesz płakać.
Image
Image


Pierwszy jest lepszy...ale drugi pokazuje, jak Irlandczycy do tego podchodzą i to działa.

https://www.youtube.com/watch?v=PCRHsns7nNk

https://www.youtube.com/watch?v=7THt__Kib1c
 
#11 ·
Image
Właśnie obejrzałem francuski
Image
, nigdy nie widziałeś, żeby ktoś się tak zmagał i jęczał jak on, potem zaczyna czyścić zgiętą rurę jakimś środkiem chemicznym, podpala ją i jednocześnie zaczyna palić swoją trawę, to występuje w trzech częściach i ani razu nie przeklął
Image
. Cóż, "MerseysideMorph", czy oglądałeś klipy na You-tube? Ile zapłaciłeś w salonie za tę samą pracę
Image
Proszę, wróć do tego tematu.

Och, i dobra robota "Boysie", mimo że musiałem sam to znaleźć, zanim zamieściłeś strony
Image
 
#13 ·
Warsztat wymienił zawór EGR, ale powiedział mi, że muszą przetestować wtryskiwacze. Zadzwonili do mnie, żeby sprawdzić, czy wszystkie się zatarły i również wymagają wymiany.

Poza tym, że samochód był głośniejszy niż zwykle, działał dobrze, więc zastanawiam się, dlaczego wtryskiwacze muszą być teraz wymienione.

Czy wtryskiwacze mogą być zatarte, a samochód nadal działać normalnie?
 
#14 ·
Mogą się 'zakleić' (zazwyczaj problem z tanim paliwem) poza punkt, w którym można je wyczyścić.

Samochód będzie jechał na trzech cylindrach (choć bardzo szorstko), ale gdy jeden padnie, zwykle rozsądnie jest wymienić (lub wyczyścić) je wszystkie.
 
#15 ·
Szczerze mówiąc, używałem dystrybutorów w supermarketach do mojego diesla i słyszałem, że tanie paliwo jest złe. Będę ich teraz unikać.

Jeśli jednak samochód wydaje się działać normalnie i osiąga 66,1 mpg, czy wtryskiwacze mogą być zablokowane, jak mnie poinformowano?

Przed wtryskiwaczami, koszt nowego zaworu EGR z montażem 600 £.
 
#19 ·
W ciągu 7 lat, kiedy miałem Note 1.5 diesel, nigdy nie wlałem do niego paliwa z supermarketu i szczerze mówiąc, silnik diesla nigdy nie sprawiał mi żadnych problemów. Musi być cr@p, skoro mogą to sprzedawać tak tanio, a potem pojawiają się ludzie, którzy mówią, że to to samo co BP lub Esso. Zawsze to mówiłem od samego początku, od kiedy dołączyłem do tego forum.
 
#20 ·
silverhairs said:
Przez 7 lat, kiedy miałem Note 1.5 diesel, nigdy nie wlałem do niego paliwa z supermarketu i szczerze mówiąc, silnik diesla nigdy nie sprawiał mi żadnych problemów. Musi być cr@p, jeśli mogą to sprzedawać tak tanio, wtedy masz ludzi, którzy mówią, że to to samo, co BP lub Esso, użyj
Image
Zawsze to mówiłem od samego początku, od kiedy dołączyłem do tego forum.

Całkowicie się zgadzam. Oszczędność 20-30 pensów na galon (3,8 litra w starej walucie) lub 2-3 funty na zbiornik (w twoich dziwnych pieniądzach),...czy warto? Jedź o 5 mil na godzinę wolniej, a odzyskasz to, lub jedź lepiej.
Image
Image
 
#21 ·
Boysie, jak to się dzieje, że w Irlandii masz 3,8 litra na galon? U nas mamy 4,546 litra na galon
Image
. No weź, synu, może pisanie o 21:32 to już dawno po twojej porze spania, czyżby czas na kakao i piżamę dla ciebie
Image
Image
? Chodzi o to, że w zeszłym roku zrobiłem tylko nieco ponad 4000 mil, więc te dodatkowe kilka pensów za olej napędowy Shell Nitro to po prostu spokój ducha, kiedy dostanę swój następny samochód (benzynowy), nadal nie będę używał paliwa z supermarketu. W zeszłym roku (2017) odwiedziłem warsztat tylko 11 razy, średnio 6,5 galona za każdym razem, zawsze mam około pół baku, mniej miejsca na tworzenie się kondensacji. Więc używanie najwyższej jakości oleju napędowego to najmniejszy z moich zmartwień.
 
#26 ·
Boysie, jak to się dzieje, że w Irlandii uzyskuje się 3,8 litra na galon? U nas jest 4,546 litra na galon
Image
. No weź, synu, może pisanie o 21:32 to już dawno po porze spania, czyżby kakao i czas na piżamę dla ciebie
Image
Image
.
Chodzi o to, że w zeszłym roku przejechałem niewiele ponad 4000 mil, więc te dodatkowe kilka pensów za olej napędowy Shell Nitro to po prostu spokój ducha, kiedy dostanę swój następny samochód (benzynowy), nadal nie będę używał paliwa z supermarketu.
W zeszłym roku (2017) odwiedziłem warsztat tylko 11 razy, średnio 6,5 galona za każdym razem, zawsze mam około pół baku, mniej miejsca na tworzenie się kondensacji. Więc używanie najwyższej jakości oleju napędowego to najmniejszy z moich zmartwień.
Galon amerykański to 3,78 litra, co może być przyczyną błędu, po prostu mówię, tak naprawdę nie ma to nic wspólnego z głównym punktem.
 
#22 ·
Tak samo jak robię błąd w pisowni. 3 i 8.... wyglądają dla mnie tak samo. Cóż, odwróć trójkę do tyłu, a następnie dodaj 3, otrzymasz 6.....errrr NIE. Wygląda jak 8. Och, nieważne.!!!.....Idę na drzemkę dziadka.
Image
Image


Rozumiesz, co mówię, o siwowłosy cudzie.
Image
Image
Image